Hemma igen!

Klockan 12.00 fredagen den 13 augusti satte sig mamma, pappa och jag oss i bilen till Emmaboda/Långasjö längst ner i Småland. Vi åkte i ca. 3 timmar när vi stannade i riktiga bullerbyn och kollade på husen och gården för andra gången. Sedan åkte vi vidare till typ Sveriges äldsta kyrka. Efter ytterliggare 2 timmar var vi framme. Vi packade upp och sedan åkte vi in till Emmaboda stad och skulle äta pizza med mina 3 kusiner, min faster och hennes man, mina föräldrar och min kusins tjej. Vi åt på Pizza Victoria. Sedan åkte vi tillbaka till Långasjö och vandrarhemmet och jag gick och la mig. Det hade varit en lång dag med mycket bilåkade.

Gungan som Lisa gungade på i filmen.



Bhäää!

 

Norrgården, Mellangården och Sörgården

Kyrkan.

Något kors på kyrkogården.

På lördagag förmiddag var det väntan. Och väntan. Och väntan. Vi gjorde oss iordning för min kusins Emelies bröllop. Vigseln gick fort och sedan bar det av till festen den var kul och jag och min kusin Julia som är ett år yngre än mig var med en tjej som var i Julias ålder och hette också Emelie. Vi gömde oss för de två 9/8 år yngre barnen (Alltså var de 3 år) som var fulla av energi.

Emelies bukett och klänning.

På kyrktrappan

 

Haha, jag tar tårtbiten efter Emelie och Jonny.

Dukningen

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0