Dag 1 – Presentera mig själv.

Jag heter Agnes Maria Viola och har ett efternamn, fast det länmar jag inte ut. Jag är 12 år, född den 30 april (valborgsmässoafton) 1998. Jag bor 10 minuters gångavstånd från Stockholms innerstad i en etagelängenhet med min mamma Lena och pappa Janne. Jag har inga syskon men jag har haft två ökenråttor/gerbiler som hette Nanne och Amy eftersom Amy Diamond och Nanne Grönwall var mina idoler då. Appropå idoler så har jag nog inga direkt. Fast jag gillar typ Rihanna, Swedish House Mafia, September, Green Day, Lykke Li och Daniel Adams-Ray.
Jag har inga favoritårstider, jag gillar alla typ. Hösten gillar jag för alla de fina färgerna, vintern för snön, Sommaren för lovet och värmen och våren för de härliga blommorna. Det går bra för mig i skolan fast mitt favoritänme är nog syslöjd, som jag hade denna termin. Då måste jag ha träslöjd nästa termin :(
Mina favoritländer är nog Sverige, England, USA och Grekland.
Jag går på två teatrar, Calle Flygare vid Vasastan som är lite "proffsigare", bl.a. så har Magnus Uggla, Suzanne Reuter, Ola Rapace och Gustav Hammarsten gått där. Sedan går jag också på Vår Teater i Gröndal, där har jag gått sedan 1:an och vi är bara från min gamla klass i den teatergruppen. Jag älskar verkligen att spela teater, fast jag är inte säker på om jag jobba med det i framtiden. Jag skulle vilja jobba som journalist, psykolog, stylist eller Make up-artist.
Jag har nog inga favoritfärger, men om jag måste säga något så är det nog ljusturkos, grå, vit och svart. Mina tjejfavoritnamn är Alice, Livia och April (med engelskt uttal). Vad det gäller killnamn så gillar jag Mio, Emil Charlie.
Vet ej vad jag ska säga mer, kommentera om ni vill veta mer.

Bild från mig på modelhouse, hösten 2009.

Kommentarer
Postat av: Emma

Fint och bra ;)

2010-12-18 @ 22:40:53
URL: http://emmligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0