Thaiwok m. cashewnötter

Till 4 pers:

Ingredienser:
1 vitlök, hackad
50 gram cashewnötter
4 st kycklingfiléer
1 gullök
1 röd paprika
½ purjolök
1 nypa socker
8 msk vatten
6 msk sweet & sour sauce
5 msk sesamolja
MYCKET oregano
Salt och peppar

Gör såhär:
1. Fräs vitlöken i olja, lägg sedan i kycklingen och stek på hög värme i ca 3-4 minuter.
2. Tillsätt övriga grönsakerna i woken/stekpannan och fräs dem hastigt tillsammans med kycklingen.
3. Tillsätt sesamoljan, oreganon, saltet och pepparn, vattnet, sweet sour såsen och sockret.
4. Lägg till sist i cashewnötterna och garnera med torkad thaichili. Servera med ris eller nudlar.


På bild (Alla har finfina miner xD): Nike, Emmy, Lisa, Jag. Om du kollar riktigt noga så är Emmys och Lisas tallrikar tomma!

Grunden är från Tasteline. Men jag har lagt till lite och tagit bort lite, och skrivit om receptet. Jag gjorde denna på min födelsedagsmiddag, och det blev en succé! Sen har jag gjort den för mamma och pappa en gång också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0