Kan det vara skönare att hålla i en datormus?

Anledningen till att jag har haft blogguppehåll är för att jag har varit i Pythagoria på ön Samos i Grekland och nu ska jag berätta dagarna där i tur och ordning inklusive bilder. Jag var där med mina kompisar Sally, Sofie, Vilhelm och deras mamma och pappa och med min mamma och pappa.

Lördag 1: Jag kunde gå upp vanlig tid och slappade ända fram till 12 då vi åkte till Arlanda. Sen satt vi i ett flygplan i 3 timmar och 40 minuter. När vi kom fram packade vi upp och sen åt vi middag på en resturang med roliga servitörer. Där tog jag chicken souvlaki (Som jag tog nästan varje kväll).

Sally på flygplatsen på Samos (Vi har likadana kameror).


Lite av staden.


Vattnet som vi gick ner till på kvällen.

Söndag: Vi började med att gå ner till stranden. Jag och Sofie gick och köpte en luftmadrss som vi låg och flöt på i vattnet. Sedan solade och badade vi resten av dagen.


Utsikt från balkongen.



Jag, Sofie och Sally på madrassen.


Blandade saker på parasoll-bordet.

Måndag: Vi solade och badade då också. På kvällen gick vi till en resturang som heter Eliá. Efter det gick vi på gågatan och shoppade lite.


Maten, chicken souvlaki igen.



En jättegod rödbetsröra som man fick till brödet som man fick innan huvudrätten kom in.


Mmm, gud vad jag kommer sakna Fanta Lemon!


Salt-och pepparkvarn.


Solglasögon för 8 euro (= 80 svenska kronor). Jag köpte två par.


Gågatan med affärer överallt. Det brukade vara mycket mer folk än vad det är på denna bild.


Jasminblomma.


Det var katter på gatorna överallt.


Titta vilken stor tomat!



Måndag: Sola, bada, sola, bada.


Utsikten ♥



Jag tog en bild från balkongen.


Mina fötter på sängen när vi vilade på hotellrummet.

Onsdag: Vi hyrde en bil med 9 platser som vi åkte en utflykt runt ön med. Mamma kunde tyvärr inte följa med eftersom hon hade fått halsfluss. Först hade vi ett stopp och kollade på utsikten. Sen åkte vi och kollade på en by, fast det var typ inget intressant där. Och sen åkte vi ner till ett ställe där vi åt. Först tänkte vi bada fast det började spöregna när vi precis skulle bada. Pappa och jag gick också på en liten promenad där. Och sen åkte vi till Kokari och badade (inte jag för att det var kallt i luften). Efter de andra hade badat började det att spöregna. Jag och Sofie "flydde" in i bilen och spelade Geni medans de andra struntade i regnet och gick runt i den vackra staden. Och sen åkte vi hem, eller först stannade vi en sabbis på Samos ända (?) LIDL. Fast sen har vi stannat en massa andra gåger för fotopaus.
Utsiktsbilder:



De svarta sakerna jag har på handlederna är åksjukeband.


Bil-bild
er.



Bilmack.
______________________________________________________________________
Blandade bilder:


Ett typiskt grekiskt hus.


Keramik-affär.


Buske med rosa blommor, fanns också som träd


Denna bild blev jag rätt nöjd med ^^





Kedja till gungan nedanför




Bilder från Kokari:













Mer kommer imorgon. Detta har varit en seg och trött dag eftersom vi kom hem 02.30 idag från Arlanda och jag sov inget på planet så...




Kommentarer
Postat av: hanna

när jag var i grekland fanns det solglasögon som kostade 4 euro! :)

2010-06-28 @ 10:36:56
URL: http://ooh.webblogg.se/
Postat av: Tazz

Fanta lemon finns faktist i sverige ocksà^^

2010-07-16 @ 14:02:32
URL: http://tazziuztazz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0