Två dikter av moi ^^


Vår


När vitsippan kommer upp ur den blöta marken.
Och när solen lyser varmt.
Känner jag en härlig känsla i magen.
Jag känner att det är vår!
När april lider mot sitt slut är det min födelsedag.
Det är då de tänder en brasa.
Brasan som lyser gult och orange.
Det är då vi kastar ut den gamla, trista vintern!






Sommarmorgon


Jag vaknar upp en tidig sommarmorgon.
Genom fönstret ser jag hur solen kommer fram bakom de rosa morgonmolnen.
Och hur morgondimman sträcker sig långt på den blöta gräsmatta.
Långt inne i skogen ser jag några vita kaninier skuttar fram och tillbaka.
Jag lägger mig ner och kudden mot min kind är mjuk och varm.
Sen har jag somnat om.





OBS! Texterna i min bok är inte exakt likadana :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0