Bloggtips!

Lyras systers blogg är superbra hon skriver fantastiska texter och dikter trots att hon bara är 10 år, går i femman (har hoppat upp en klass och ska gå i 7:an med mig nästa läsår). Detta är en kompis blogg men jag tror inte att hon vill lägga upp sitt namn på internet eller något sådant. Lyra var hennes lillasyster som dog 2 veckor innan förlossningen, alltså hon dog i magen.

INTEVETJAG.WORDPRESS.COM  INTEVETJAG.WORDPRESS.COM INTEVETJAG.WORDPRESS.COM INTEVETJAG.WORDPRESS.COM INTEVETJAG.WORDPRESS.COM INTEVETJAG.WORDPRESS.COM INTEVETJAG.WORDPRESS.COM INTEVETJAG.WORDPRESS.COM INTEVETJAG.WORDPRESS.COM INTEVETJAG.WORDPRESS.COM INTEVETJAG.WORDPRESS.COM INTEVETJAG.WORDPRESS.COM INTEVETJAG.WORDPRESS.COM INTEVETJAG.WORDPRESS.COM INTEVETJAG.WORDPRESS.COM INTEVETJAG.WORDPRESS.COM INTEVETJAG.WORDPRESS.COM INTEVETJAG.WORDPRESS.COM


En av hennes dikter:


Allra käraste syster

Mina andetag går i takt med dina.

Solens strålar värmer våra ryggar.

En stund mer värt än silver,

mer värt än guld.

Lätt musik hörs.

Du låter solen glittra i ditt hår,

som om du var ett vackert smycke.

En doft av lavendel,

antagligen från dig.

Höstlöv i mängder omkring oss.

Få blommor doftar ännu.

En stund av kärlek mellan syskon.

Allra käraste syster.


Kommentarer
Postat av: Emma

Fint <333

2010-11-10 @ 21:14:49
URL: http://emmligt.blogg.se/
Postat av: Saga

sv: haha okej, men jag skäms för de där programmet ;) ofta du bara kände igen mig hihi (:

snygg blogg!

2010-11-11 @ 12:06:02
URL: http://mycketbra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0