Till Emmy och Rebecca

De tre bästisarna på Herkules. Kommer ni ihåg dem? De som lekte Gissa vad man nynnar på och mormorleken, som alltid började om. Vi splittrades efter ett tag. Och efter ett tag splittrades vi ännu mer. Rebecca och jag bytte skola. Det kommer nog aldrig bli alla vi tre igen, men jag vill att ni ska minnas den tiden. Och jag med. Och jag kommer ihåg vårat första möte tillsammans. Tillbakadragna Agnes var ensam en rast i sexårs. Och du Emmy frågade om jag ville vara med. Det ville jag och sedan dess var vi tillsammans i nästan ett år. Det var ett mysigt och lyckligt år. Tänk när vi var så små, så man inte hade några problem och vi bara skrattade och hittade på världens roligaste lekar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0