Jättegod mat




Andra kvällen i Östersund åt vi på en av stadens finaste restauranger. Restaurangen heter Brunkullans krog med bar.
Jag och mamma åt det på bilderna, Kycklingbröst i citron och vitlöksmarinad och pestoblandade grönsaker. Egentligen så skulle brödet vara pasta, men pastan var slut så vi fick det istället. Fast det funkade jättebra ändå.
Kyckligen var så bra tillagad! Den var jättesaftig och god, inte torr, men inte heller rosa. Skulle definitivt äta detta igen om jag fick chansen!
Varenda lilla smula som fanns på tallriken hade jag ätit upp.
Maten kostade 159 kronor och det var värt pengarna. Så om du åker/kommer förbi Östersund någon gång så borde du äta på Brunkullans! Det ligger på Postgränd 5.
Pappa åt Entrécote med potatissallad och lime och pepparsmör. Han tyckte också att det var supergott!

Kommentarer
Postat av: A M A N D A

Ser gott ut ^^

2011-08-03 @ 14:58:31
URL: http://blackberrie.blogg.se/
Postat av: Mandiiz

Oj,, det så gott ut!!!!! Haha, nu blir jag ju hungrig! :)

2011-08-04 @ 21:03:21
URL: http://mandili.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0