Min älskade Ipod ♥

Igår när jag och Signe var på bion så tappade jag ner min väska från stolen. Jag tog upp väskan direkt och sedan letade jag med handen så att jag inte skulle ha tappat något.
Sedan idag märker jag att förvaringsväskan där jag har min Ipod i var borta. Så jag sa det till pappa. Och när jag tänkte efter så hade jag kanske tappat den på bion. Så pappa och jag åkte med bilen in till Söder-biografen och gick till kassan och frågade om de hade hittat den lilla väskan (vi kallar den för fodralet nu). De kollade i upphittat-lådan om den fanns där, och det gjorde den inte.
Men då frågade hon i kassan om vilken salong jag hade suttit i. Och jag sa salong 6. Som tur var hade en film i salong 6 precis slutat, så vi fick gå in dit tillsammans med en kille som jobbade där och leta efter fodralet. Killen som jobbade där hade ficklampa, men ändå så hittade vi inte fodralet. Vi hade gett upp. Precis när vi skulle gå ut ur salongen kom en annan kille som jobbade där och höll upp något i handen och frågade:
"Är det den här ni letar efter?"
Och det var min Ipod! Snacka om tur! Det var typ någon som precis hade hittat den och gett den till upphittat-disken.
Tänk om vi hade kommit några minuter tidigare, då hade vi kanske gett upp och stuckit därifrån. Utan min Ipod.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0