Skrivit jättemycket på min självbiografi idag!

Jag och min familj

Min familj består av tre personer, min mamma Lena som är 50 år och min pappa Janne som är 53 år. Och sedan mig såklart.

Min mamma jobbar som dagisfröken och pappa är försäljningschef på företaget Onninen.

Med min mamma brukar jag prata om problem och ”tjejsaker”. Och hon har alltid superbra svar på saker och ting. Jag har nog ärvt sättet att tänka och vara på av henne.

Men med pappa gör jag mycket aktiva saker med. Vi brukar åka någonstans i Sverige på sommaren medan mamma jobbar. Förrförra sommaren åkte vi till ett ställe som heter Grövelsjön, som ligger vid Idre och vandrade mellan fjällen. Det var väldigt mysigt och vackert.

Vi brukar fira mina födelsedagar med att jag väcks av mina föräldrar på morgonen och så får jag presenter. Sedan äter vi tårta till frukost och vanligtvis brukar jag gå till skolan. På min förra födelsedag bjöd vi in Signe och hennes familj på middag. Efter middagen gick vi ner till majbrasan. Våran familj brukar inte fira mina föräldrars födelsedagar särskilt stort, bara med lite presenter o.s.v. I vår släkt brukar vi också ha släktfika när någon fyller år.

Påskafton brukar alla fira för sig. Jag och min familj brukar åka till landet och sedan brukar mormor bara komma över för en fika och så ger hon mig ett påskägg.

Julen brukar alla fira tillsammans, eller inte dem som bor i Skåne och Blekinge då. Vi turas om vilken familj vi ska vara hos och sedan har vi ett knytis julbord. Vi ger julklappar och alla har bara en allmänt mysig stund.

 

(Detta är inte det ända jag har skrivit)

 


Kommentarer
Postat av: emma

sv. jag svarade på din kommentar på mail istället.. :)

2011-02-17 @ 21:29:58
URL: http://www.emmaivarsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0