Bokrecension


(Scannade så fick inte med hela boken)


Jag har läst boken Nyckelbarnen av Sara Kadefors, och detta är vad som står på baksidan:

När fritidsklubben stänger öppnas dörren till en helt ny värld för Siri, Leo och Linn, rävungen i den rosa jackan. Istället för att gå hem tillbringar gänget eftermiddagarna ute på stan med nycklarna runt halsen. Hemma och i skolan känner de sig orättvist behandlade och protesterar allt högre mot vuxenvärldens lögner. Det som till en början är rätt harmlösa bus eskalerar snart till aktioner bortom deras kontroll. Och plötsligt är inte Linn någon brunlockig rävunge, utan bara skrämmande gränslös.

Jag älskade boken, den var superbra och jag tror faktiskt att den passar alla. Den låter inte som världens mest spännande på baksidan, men den är mycket bättre än vad den "ser ut". Jag ger den starkt 5/5.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag har den hemma, men har inte läst den än, men nu ska jag göra det! 8) <3

2011-01-08 @ 20:54:04
URL: http://lovisacullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0