Dag 20- Mina rädslor

Jag är faktiskt riktigt rädd för ormar. I somras när mamma och pappa var och handlade mat var jag ensam på landet och satt och läste en bok i en solstol i gräset. Det såg ut att bli oväder så jag bestämde mig för att gå in. När jag var ca. 2 meter från farstun ser jag hur en orm kommer hoppandes,slingrandes skitsnabbt mot mig. Jag tror aldrig att jag har sprungit så snabbt. Jag blev så rädd. Adrenalinet och pulsen gick upp i världens fart. Men till slut vågade jag gå till växthuset i alla fall, där stängde jag in mig. Jag blev i alla fall aldrig biten. Det visade sig vara grannens kopparorm som bara såg ut som en huggis. Jag är inte rädd för de på Skansen och så, men de i Vildmarken är jag verkligen livrädd för.
En till sak jag är rädd för är att mina föräldrar ska skiljas. Det händer flera gånger om året att jag drömmer mardrömmar om det och vaknar av gråt. Så har jag hållit på år in och år ut. Men jag tror inte att de kommer skiljas, de har ju varit gifta i 18 år och träffade varandra sent i livet och de har sagt att de verkligen vet att de har träffat rätt person.






© By Agnes, losagnes.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0