I svenskan ska vi skriva en självbiografi

Ni kommer att få läsa alla 10 kapitel jag skriver. Läraren har redan bestämt vad kapitlen ska handla om. Men här kommer i alla fall det första kapitlet:

Hur jag ser ut

 

Mitt namn är Agnes och jag har navellångt, rakt hår som är mellanblont. Mina ögonbryn är svarta och hyfsat tjocka. Mina ögon är blågrå och omfamnas av täta, svarta och halvlånga ögonfransar som det oftast är mascara på. Jag är  ca. 1 meter och 58 centimeter lång. Jag är ganska nöjd med min längd men jag skulle gärna vilja vara lite längre. Röda och fylliga är mina läppar. På näsan har jag små, ljusbruna fräknar som syns mer på sommaren än vintern. Ibland ser man dem tydligt och ibland inte. Mina speciella drag är nog min stora leverfläck på mitt vänstra baklår och mina supersnea tänder, som jag förövrigt har komplex över. Men jag kommer att få tandställning om något år. Ett till speciellt drag är att jag har mina hål väldigt långt ner på örsnibbarna. Jag är smal och likaså är mina fötter. När jag var mindre hade vi väldigt svårt att hitta skor till mig.  Det som jag är nöjdast med mitt utseende är mitt hår och mina läppar.

Jag brukar gå klädd i kläder jag tycker är snygga. Oftast brukar det var saker som är ”inne”. Och det kan vara ett par jeans och en snygg tröja. Om den är enkel brukar jag lägga till ett smycke, som en stor ring, ett armband eller ett långt halsband. Jag har alltid på mig ett kort halsband i guld. Och berlocken är min månads sten (genomskinlig, diamant) som är som i en ”inhägnad”. Mina örhängen som jag alltid bär är låtsasdiamanter som ligger runt guldkanter.

 


Kommentarer
Postat av: komintepånågotnamn

hej, din blogg är verkligen bra! fast du har glömt A i losagnes på headern, så det står losgnes

2011-01-27 @ 16:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0