Inbrott

Igår när vi kom till landet så märkte vi att det låg lite tyger på golvet i hallen. Först så tänkte jag att det kanske var mormor eftersom hon bor i närheten och har nyckel hit.
Men sen när vi kom lite längre in i huset så stod alla skåpens dörrar öppna och lite saker låg på golvet. Ett utav våra fönster stod lite öppna och vi förstod då att att vi hade haft inbrott.

Det var inte ett "typiskt" inbrott om man säger så. De hade ställt tillbaks de flesta sakerna rätt prydligt och ingenting hade gått sönder. Eller jo, en hasp till vårat fönster.
Det enda de hade snott med sig var massa småmynt som typ var värda 50 kronor, och mitt armband som är av nickel (guldigt) från GinaTricot som kostade 99 kronor.
Men det var ju totalstökigt. Alla kläder var urdragna ur "garderoben" och de var nära på att sno med sig min urgamla laptop.
Tänk, jag hade min OnePiece och två par Converse kvar här. Och det hade de inte snott med sig.
Mina föräldrar misstänker att det är smågrabbar, typ 10-15 år som gjort detta. För de hade varit väldigt försiktiga och inte tagit de sakerna som var mest värda. Och våran granne hade sett några killar som såg ut att ha lite bråttom




Inte sådan stor skada!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Sv; Tack så mycket!

Tur att inget värdefullt blev stulet, men synd ändå! Är du på landet nu elr hemma? Kanske kan ses snart? :) <3

2011-07-14 @ 20:28:05
URL: http://lovisadehlin.blogg.se/
Postat av: Anna

Usch, det låter hemskt! :/

Svar: Haha ok, då tror jag att jag testar det! :D

2011-07-15 @ 09:28:12
URL: http://annatennis.blogg.se/
Postat av: Ebba

Vad läskigt:\

2011-07-16 @ 14:42:00
URL: http://ebbaballerina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0