Klassresan

Den första dagen började klockan halv ett vid Hammarbybacken. Jag satt mest och pratade med kompisar i början, medan vissa sköt med luftgevär på några burkar.
Efter ett tag gick vi ner och badade i Sicklasjön. Det var jätteskönt. Vissa av mina kompisar fiskade på en brygga längre bort så jag gick till dem och var med och fiskade en stund.
Sedan gick vi bort till Hammarbybacken igen. Vi tog det lungt en lång stund och jag och två kompisar klättrade lite i själva backen.
Efter kanske två timmar var det dags för middag, som var spagetti med någon tomatsås, kött och grönsaker. Jag tycker att det var väldigt gott!
Efter maten var det femkamp. Grenarna var:

-En slags skottkärre-lek
-Boule
-Frisbee
-Luftgevär
-Att man skulle kasta en stövel bakåt och den skulle komma så långt bort som möjligt.

Femkampen var väldigt rolig och vi kom trea av sex lag!
Efter femkampen var de flesta tjejerna väldigt sugna på att gå och bada igen. Och det fick vi, så vi knallade iväg till sjön igen och vi badade på en brygga där det inte var något folk. Vi simmade flera hundra meter och det var superskönt!
När vi kom tillbaka till huset så var klockan åtta och då fick vi gå tillbaka till skolan för att göra oss i ordning till discot.
På discot så dansade vi nästan hela tiden, och sedan så körde typ alla sexor "Jag har aldrig" tillsammans.
Discot var så himla kul!

Vid elva-tiden så åkte jag hem för att få lite sömn. För morgonen därpå skulle vi segla!
När jag kom till bryggan klockan halv nio på morgonen så var ingen där. Nästan alla hade sovit över och de hade bara blivit lite sena.
Först så skulle alla äta frukost. Jag tog också lite, eftersom jag hade ätit rätt lite hemma.
Efter det blev vi informerade om hur vi skulle göra med segelbåtarna. Jag hamnade med fem andra tjejer i den största båten.
Men vi hade fått ett problem, en lina hade råkat åka upp jättehögt i masten.
Så vi försökte att ta ner den, men det gick inte så vi fick bli bogserade till bryggan. Där försökte de vuxna att få ner den lilla linan. Men då gick en bit av stången (den biten som vi skulle få ner linan med) sönder och stången fastande i den lilla linan. Tillslut fick de tag i stången som hade fastnat. Men då gick en annan del av stången sönder. Så då fick de vuxna luta båten så mycket så att de fick ta linan med händerna. Och då kunde vi komma iväg. Detta tog ungefär en timme så vi fick vänta en del.
Men när vi väl var ute på Mälaren så provade jag på olika saker på båten. Det var verkligen superkul!

Om man ska sammanfatta dessa dagar så har de verkligen varit super! Jag har inte haft tråkigt en sekund, det har varit god mat, jag har varit med härliga vänner och det har varit en massa skratt!


Ni som är med på bilderna får säga till om inte ni vill vara med, för i sådana fall cencurerar jag er! Mamma har tagit alla foton (hon hjälpte till).

Kommentarer
Postat av: SOFIA

åh så roligt med klassresa :D

2011-06-11 @ 12:59:20
URL: http://sofiahanden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0