Komplex

Jag tror nästan att alla tjejer börjar få komplex över något på sig själv när man börjar bli mer och mer medveten om hur man ser ut. Ni anar inte hur mycket komplex jag har haft över olika saker på mig själv. Jag har tyckt att mina näsborrar har varit gräsligt fula, att min näsa har varit för långsmal, men att den har blivit för tjock när jag ler, jag har haft komplex över mina snea och trångställda tänder, över mina buskiga och mörka ögonbryn... Ja, ni ser. Det kan fortsätta i många rader till.

Jag har äntligen börjat komma över alla dessa komplex, och insett att jag är vacker som jag är. När jag har haft som mest komplex har jag läst i tidningar och i bloggar om detta och tänkt "det är väl lätt för henne att bara skriva "du är vacker som du är" när hon har sånt bra självförtroende. Hon vill säkert bara skryta om hur bra självkänsla hon har. Hur ska det hon skriver kunna påverka mig?". Jag tror nästan att alla tjejer sitter och tänker så. Ni kanske sitter och tänker så om mig just nu.

Jag vet inte om det här kommer att kunna hjälpa, men jag vill bara säga att jag har börjat tänka på vad som är fint på mig själv istället. Jag gillar min mage, mina ögon, mina läppars färg, mitt hår och min kroppsform. Nu ger jag er en utmaning, och ber er att skriva en kommentar som ska innehålla MINST 3 saker du gillar med ditt utseende. Det kan vara allt från en leverfläck någonstans till helheten av ditt utseende.
Ett till tips för att känna dig så vacker som du verkligen är att gå upp varje morgon antingen när du är nyvaken eller när du är klar för att gå skolan och kolla dig i spegeln, le mot dig själv och säga till sig själv: "Du är jättevacker idag!". Det kanske låter jättetöntigt, men det hjälper till att stärka självförtroendet.
Jag vill även att ni ska tänka på att de flesta ser inte era brister som ni själva ser. Och INGEN är perfekt. Det kanske låter som en klyscha, men det är sant.



Kommentarer
Postat av: Agnes

Jag gillar min mage mina ögon och oftast mitt hår! :))

2012-04-08 @ 23:59:14
URL: http://agnesmj.blogg.se/
Postat av: Emma

Först vill jag bara säga tack, tack tack för att du skrev det här inlägget. Har länge gått och tänkt på flera saker som jag är missnöjd med min kropp och utseende, och saker blir ju inte direkt bättre när man läser modetidningar/kollar på tex Top Model - där alla har perfekt hår, kroppar, hållning osv.

Jag brukar tänka "ingen är perfekt, du kanske inte har det finaste *** men desto finare ***".

Jag är ganska nöjd med mina ben, mitt hår (när det är solblondt på sommaren) och mina läppar.



Skulle jag kunna få skriva ett liknande inlägg? Alltså, jag kan skriva var jag fått "inspiration" ifrån iaf! :)

Kram, och tack igen för att du höjde mitt självförtroende lite grann! :)

2012-04-09 @ 10:13:39
URL: http://ekrosen.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Svårt det blev att komma på något snyggt på en själv efter att ha sett alla fina bilder på dig, men men.



Jag är nog mest nöjd med min insida, men på min utsidan: Mina ögon, min kroppsform och min a fräknar (på våren innan de har hunnit bli allt för många...)

2012-04-09 @ 14:37:50
URL: http://eskilsot.blogg.se/
Postat av: Fanny

Jättefint inlägg, och DU ÄR jättefin!



Jag gillar min ögonfärg eller ögonen över huvudtaget, fast dom inte har långa fransar eller är stora.

Jag gillar mitt tjocka hår, fast jag gillar inte att jag färgat tonade det och det blev knas, så egentligen gillar jag det inte men jag gillar det. Haha ;)

Jag gillar också mina ben faktiskt.



lite konstig kommentar, men du har så rätt. + Jag tror inte man ska kolla på Top Model om man vet att man tycker illa om sig själv, för de framstår ju fina i tv, men dom har också brister. ♥

2012-04-09 @ 15:08:33
URL: http://pixelin.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Jag gillar min kropp, mina ögon och mig själv!

2012-04-09 @ 19:38:06
Postat av: Ella

2012-04-09 @ 21:53:12
Postat av: Anonym

Vilket bra inlägg bra för många tjejer med dåligt självförtroende!

Jag är mest nöjd med mitt hår, mina ögon och och mina tänder. Jag gillar mina tänder extra mycket för dom gör mig till den jag är!

2012-04-09 @ 21:57:19
Postat av: JOSEFIN - CHASING THE HOLLYWOOD DREAM

å va bra!

du är himlans vacker ska du veta !

2012-04-10 @ 15:59:50
URL: http://josefinsdream.blogg.se/
Postat av: Moa

ögon, läppar, kroppsbuggnad :)<3



Tack redan efter detta inlägg har mitt självförtroende stärkts :)<3!

2012-04-11 @ 22:40:11
URL: http://erikssonfelicia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0