Tandläkaren

Idag har jag varit hos tandläkaren, igen.
Jag fick massa information om hur det kommer vara att ha tandställningen, och hur hela processen kommer att gå till. Jag kommer inte få tugga tuggummi (min drog dvs.), och jag kommer inte få tugga på hårda eller sega saker.
Jag fick även se en avgjutning på mina tänder. När ni nu kommer att se bilderna så förstår ni varför jag behöver tandställning. Där jag har ritat en pil sitter även en tand, som knappt syns eftersom att den sitter så avskiljt. Den tanden kommer dom att rycka bort. Tandläkaren kommer ta bort på övertandsraden också.
Här kommer bilder. De är inte världens fräshaste bilder, men men...
Underraden ↑
Överraden ↑

Kommentarer
Postat av: elin

jag har haft tandställning, alltså rälstandställning och dem sa till mig med att man inte fick tugga tuggumi och ja det där. Jag följde det kanske ett halv år, men sedan tror jag att jag provade tugga tuggumi och sanningen är det är det är precis som vanligt, inget händer, det som kan hända är att det kan fastna i tandställningen, men aldrig hände det mig. Tandläkarna vet ju bäst, men ibland vill man ju faktist ha tuggumi, så sger det till dig för att du ska veta att det är alltid värt att prova :D



sedan med sega saker, det är dock lite såvrare, det åt jag aldrig faktist. du komemr fatta varför :)



och sen kan jag också säga att typ hårda godisar som karameller, kunde jag äta, men efter att en sån där "sten gerj, som ståltråden sitter på" lossnade så åt jag det aldrig mer, ett litet tips bara, så det inte inträffar för dig. trodde min tand hade lossnat för det kändes så ;)



Hoppas allt funkar bra! dina tänder kommer bli så otroligt fina efteråt, det är såååå värt all pina!!

Jag hade en period typ ett år då jag aldrig ville le med tänderna på kort, jag avr den första i min årskurs att få tandställning ´, i min släkt och allt, kände mig itne alls bekväm, gick i 7an.. men det släppte och blabla.. Sedan var den en del av mitt liv ( hur kosntigt lät inte det?) och när jag tog bort den, var det som om en personlighet försvann från mig, det kändes verkligen så! nu efter tycker jag det är såå cool och faktist charmigt med tandställning och vill typ ha det igen ;D

haha! Hoppas verkligen att du får det lättare och kommer trivas i början än vad jag gjorde!



innan grät jag typ varje dag, kanske låter konstigt och så, men jag hade typ aldrig sett människor med tandställning, eftersom man itne tnker på det. Men men. inte intressant? Ha det gött, kan för tusan prata om detta i evigheter...

2012-02-27 @ 20:13:06
Postat av: Agnes

När du lägger in bilder, hur stora gör du dom då? :)



ps. när du gjorde den där grejen, smakade det äckligt, ska kanske också få tandställnign... :/

2012-02-27 @ 21:11:30
URL: http://agnesjanson.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej!

Skulle du kunna byta länken till min nya blogg: livetsomlinas.blogg.se ? <3

2012-02-28 @ 09:34:13
Postat av: Anonym

Har just nu tandställning, och har haft flera stycken. Jag ska ta av min i maj, så jag har haft min ett tag. Det går visst att tugga tuggummi, och när det gäller godis så äter jag det också, trots att det är supersegt. Det är kanske inte precis att rekommendera, men det går!

2012-03-05 @ 10:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0