Flytten

Vi flyttar för egentligen flera anledningar. Vi har bott i denna lägenhet i nio år, och har helt enkelt tröttnat. Jag har även bott i Gröndal i över 13 år, så vi ville prova på något nytt. Vi ska fortfarande bo inom Hägerstens kommun, men mer än så kommer jag inte säga.
Vi flyttar för en till anledning. Mamma älskar att odla och så vidare. Vi har ju landet, men oftast är pappa och jag inte så sugna på att åka dit under helgerna. Mamma har inget körkort, vilket gör att pappa måste skjutsa henne väldigt ofta till landet. Vi har även inte riktigt tid för den trädgården. Det var av en slump vi hittade radhuset som vi ska flytta till. Den hade alla krav som vi ville ha på ett hus; supernära till innerstan (2 minuter med kollektivtrafiken), den hade två uteplatser så mamma kunde plantera, den hade två sovrum och ett badkar (mammas och pappas krav).
Ja, så vi "vann" budgivningen och nu står vi här.
Jag och mamma kommer få närmare till skola och jobb. Jag kommer även kunna sola på sommaren utan att någon kollar på, jag kommer kunna låta hur mycket jag vill och spela hur hög musik jag vill under stora delar av året, då våra grannar använder sitt hus som sommarställe när de kommer till Sverige.
Det ända problemet är att radhuset är 14 kvadratmeter mindre än lägenheten vi bor i nu, och den har mindre förvaringsplatser, vilket gör att vi har behövt slänga en del saker. En till sak som JAG tycker är negativ är att radhuset inte är nyrenoverat. Innan vi flyttar in kommer en snickare ha lagt in nytt golv i sovrummen på övervåningen, och ha målat om ALLA väggar och ha satt upp en fondtapet i mitt rum

Trackback
RSS 2.0