Heldag på landet

Var först sur hela morgonen eftersom jag inte ville följa med till landet, för jag har typ inget att göra där, och mamma och pappa tvingade mig att följa med.
Men vi åkte i alla fall först till mormor och hennes kolonistuga eftersom hon hade haft inbrott där under natten. När vi kom dit berättade hon att hon hade ringt polisen men de sa att de inte kunde komma eftersom mormor inte hade några DNA-bevis, mormor och hennes kolonikompisar hittade varken blod eller något annat. Jag undersökte stolen som tjuvarna hade stått på och hittade lite blod. Så jag sa det till mormor. Tjuvarna hade krossat ett fönster för att ta sig in (därav blodet, de hade ju skurit sig) så jag gick in och kollade på fönsterbrädan. Där låg det en stor blodfläck. Mormor ringde då 114 14 (alltså numret som man ringer när något inte är akut, om man lämnar vittnesgrejsimojs eller något liknande. Haha, är dålig på att förklara!) men polisen skulle troligen inte komma förrän imorgon. Så vi åkte vidare till vårat land och jag tömde dammen, det var superäckligt.
Sen så hade föreningen där vi har landet inte satt på vattnet än (som vi trodde att de hade gjort) så pappa och jag åkte till Coop och köpte lite vatten, och jag köpte såklart Loka ♥
Men köpte också en bok, som ni får se senare.
Så när vi kom tillbaka till landet läste jag och drack Loka.
Sedan ringde mormor och berättade att polisen var påväg till henne. Pappa skjutsade mig direkt dit eftersom jag ville vara med. Det var spännande när de tog blod och sen hade mormor sett att hennes linne var blodigt så den tog de också med sig. Haha, det var kul att se på :)
Jag kom hem för typ en timme sen, och jag ska snart äta.
Tog denna bild igår, tyckte att den blev rätt cool!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0