En gång för alla

Idag fick jag en kommentar som såg ut så här:
JAG VET att hon inte menade något illa med denna kommentar. Men ändå så ekar ":O" smileyn i mitt huvud. Och "ojjj, va mörka ögonbryn" känns inte rätt att höra.
Jag ser att hon har lagt till en ":D" smiley på slutet, men den smileyn har ingen betydelse på något sätt.
Jag blev sårad, trots att jag vet att hon inte menade något dumt. Men med tanke på att jag har haft komplex över mina ögonbryn i mer än två år nu så blir det jobbigt. Jag håller på att komma över "fula, mörka ögonbryn-komplexet", och när en sådan kommentar kommer upp så känns det som ett litet bakslag.
Det jag försöker säga är att man måste tänka på vad man kommenterar om andras utseenden. Jag har fått svara många gånger i min nygamla skola på samma fråga som står över.
Och här har alla svaret: Nej, jag har varken färgat håret eller ögonbrynen. I was born this way!
Nu börjar jag känna mig riktigt nöjd över mina ögonbryn. Och jag tycker att det är coolt att jag inte har samma färg som alla andra på mina ögonbryn. Jag noppar ögonbrynen flera gånger i veckan, och snart ska jag till frisören så att hon/han kan fixa den perfekta formen till mina bryn.
Jag vet också att dessa kommentarer inträffar lite då och då om man har en blogg. Men nu har jag sagt det jag ville ha sagt.
Och förresten, udda är coolt!
Bilder: Google och print screen från tv4play.
På bilderna: Ashley Olsen, Amanda Fondell, Emma Watson, Scarlett Johansson och någon random tjej.
Collage: Gjort av mig på Picasa.

Kommentarer
Postat av: agnes

Jag tycker att dina ögonbryn är jättefina, och hela du är fin! Du borde värkligen vara nöjd med dig själv! :)

2011-10-30 @ 01:15:59
URL: http://agnesjanson.blogg.se/
Postat av: C A N O N F L I C K A N- FOTO & GYMNASTIK

Jag tycker att du har väldigt fina ögonbryn.

Håller med, udda är coolt!

2011-10-30 @ 09:23:42
URL: http://canonflickan.webblogg.se/
Postat av: elin

Hallå ,jag äldkar dina ögonbryn!!! och din ansikte är så super socker sött, hela du är en liten prinsessa tycker jag!!



me jag har en liten fråga, hur noppar du dina ögobryn?? jag tycler det gör sååå ont, och är värdelös på det!!

2011-10-30 @ 09:37:26
Postat av: Saga

Haha, får också sånna här kommentarer. Men dom flest målar ju sina ögonbrys svart, vilket vi inte behöver göra. :)

2011-10-30 @ 13:35:22
Postat av: Sally

Agnes- udda är coolt! Bry dig inte om vad andra tycker för du är snygg!!!



Vi måste ses snart hörrö<3

2011-10-31 @ 10:08:59
URL: http://salley.blogg.se/
Postat av: rufbceubv24yu4

dina ögonbryn är skit fulaaaaaa ( a

2011-11-02 @ 15:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0