Ensammast i världen del 3

Dagarna gick och till slut det var fredag. Det var då vi skulle sluta skolan. Mamma och pappa stack till Spanien igår så jag skulle få klara mig själv. Igår så fick jag pengar av mamma för att köpa en avslutningsklänning och lite saker till Luleå. När jag gick där i centrum så såg man en massa barn från skolan som gick runt med sina mammor och kollade på klänningar. Varför kunde bara inte mamma gå runt och ge mig smakråd? Jag kunde tänka mig hur det var.

”Den var ju snygg på dig!” eller ”Den kanske var lite barnslig” eller kanske ”Lova! Den där måste du ha, den är såå snygg!”.

Det låter ju som om jag har ett bra självförtroende ibland. Men jag tänker såhär, att om jag tänker positivt­­ om mig själv kanske det inte blir lika farligt. Då finns det ju lite att vara stolt över.

När jag var på stan och handlade såg jag en supersnygg klänning på Gina Tricot. Jag gick in och prövade den i omklädningsrummet. Den var Blommig i färgerna blå, gul och rosa och den var kortärmad. Jag gillade den jätte mycket! Sen gick jag in på Din Sko och valde mellan några olika ballerinaskor. Ett par klassiska och vita, ett par vita med en rätt hög klack, ett par vita med genomskinliga stenar där fram och ett par rosa som såg ut att vara i siden med en liten rosett längst fram. Det fick till slut bli de rosa eftersom de var skönast och finast. Till sist gick jag till H&M och köpte sådana strumpor som man har till ballerinaskorna. Nu var allt klart tills imorgon. Nu skulle jag gå till Åhléns och köpa det allra nödvändigaste till resan, shampoo, balsam, en ny bikini eftersom den gamla från förra sommaren hade jag växt ur, en film som jag skulle ladda över till min i-pod för att kolla på under resan upp och ner, resetandkräm, tandborste och tandborstfodral. Sen gick jag vidare till apoteket för att köpa Alvedon och ta ut min allergimedicin. Jag var väldigt allergisk mot jordnötter så därför var det jätteviktigt att jag hade med mig medicinen. Om jag kände lukten av jordnötter var det inte så farligt, då började det bara rinna i ögonen och näsan och det börjar klia i munnen. Men om jag får i mig en jordnöt kan halsen svälla upp och täcka luftgångarna. Sen kan jag också få eksem.

 

Ja, dagen igår hade varit lång. Men nu var det äntligen morgon. Jag hade lagt alla mina kläder på stolen framför min ljusrosa träiga säng. Mitt rum såg rätt gammalt ut. Jag hade ett skrivbord i vitt som såg slitet ut. En fondtapet med cerisa rosor och bakgrunden på tapeten har ungefär likadan färg som på min säng. Resten av väggarna har samma färg som tapetens bakgrund. Jag har en stor garderob med mycket kläder, en vit och stor soffa, en 36 tums tv och en egen dator.

Jag gick upp ur sängen och kände hur jag vacklade till, jag hade rest mig upp för fort. Som tur var blev jag bara lite yr. Först gick jag till fönstret och drog upp rullgardinen. Jag kollade ut genom fönstret för att se vad det var för väder. Det var sol med lite moln och det såg ut att bli sådär 24 grader idag. Sen satte jag på mig morgonrocken och gick ner och fixade frukosten. Idag firade jag att det skulle bli sommarlov så jag gjorde mannagrynsgröt med blåbärssylt, smoothie, pressade egen färsk apelsinjuice och gick ut i trädgården och plockade jordgubbar som jag la på en tallrik och sen gick upp till mitt rum med frukosten och satte mig i soffan. Jag ställde ner frukosten på mitt sidobord och drog på tv:n. Jag satte på femman och kollade på ”Vakna med the voice”. När jag hade ätit upp frukosten lät jag den stå kvar eftersom våran städerska skulle komma senare på kvällen.  Istället satte jag på mig mina nya kläder och sedan satte på mig en ljusrosa ögonskugga (Ja, jag vet. Det är precis ingen hemlighet att min favoritfärg är rosa!), en svart mascara, cover stick (döljer finnar) och avrundade med läppglans. Jag hade glömt att borsta tänderna men jag struntade i att göra det idag. Sen gick jag ner till hallen och satte på mina nya och sen traskade jag nöjt till skolan.

 

Skolavslutningen hade varit som vanligt. Några band och sångare uppträdde, rektorn höll tal och sen fick man fika. Det var inget måste att fika så jag gick hem direkt istället. Jag behövde packa klart det sista eftersom det var idag jag skulle upp till mormor. Jag var ju självklart lite nervös men försökte hålla mig på varv. Tänk om inte hon alls var den mormor jag föreställt mig att hon var?

Tiden gick och det var dags att åka. Jag hade bytt om till skönare kläder att flyga i och jag hade ringt en taxi som skulle köra mig till Bromma flygplats. Flyget skulle gå klockan sju och klockan var bara fyra så jag hade gått om tid. Det skulle ta ca. 45 minuter till flyplatsen med taxin så jag skulle var där kvart i fem.

 

Efter jag var framme så gick jag in terminalen oh checkade in. Efter det gick jag in genom tullen och som tur pep inget. Sen gick jag och åt en pizza och sen satte jag mig och väntade. När väntandet var klart så visade jag min biljett till flyvärdinnan och sedan gick jag på!

 


Kommentarer
Postat av: iqqi & jennie

jättebra skrivet och söt blogg<3 :D

2010-03-31 @ 16:29:40
URL: http://fnittrarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0