Skapa skugga bakom rubriktexten

1. Gå till Stilmallen.
2. Leta upp stycket /** Entry headers **/. Om du inte hittar det stycket så kan du trycka på Ctrl F och söka på det.
3. Kopiera all text i denna ruta:

4. Sätt in texten någonstans i stycket. Det är smartast att sätta den längst upp eller längst ner. Så om du inte vill ha  skuggan längre så är det lättare att hitta texten och radera den.
5. Förhandsgranska och om du är nöjd kan du trycka på "Spara stilmall"

Jag har fått två frågor om detta så jag tänkte att jag kunde göra ett inlägg om hur man sätter skugga på rubrikerna och hjälpa fler som kanske undrade.
Jag tog hjälp av Olivia för att göra detta själv. Hon har fler jättebra designtips så ni kan ju checka in hennes blogg om ni vill. Med och utan skugga-bilderna är också hennes idé. Men bilderna och texten som är skriven är mina.

Kommentarer
Postat av: Jessie

Tack! Har nu det på min blogg :P

2011-08-07 @ 19:23:08
URL: http://myheartisred.webblogg.se/
Postat av: Agnes :)

Vad har du för typsnitt, eller heter det Textsnitt?

På rubriker och vanliga texten :)

2011-08-07 @ 20:02:12
Postat av: Nike Grotelüschen

Tack agnes!!!!!!!!

2011-08-08 @ 00:05:03
URL: http://holanike.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0