Svar på frågestunden del 2

Har du bra självförtroende/självkänsla? 

Svar: Min självkänsla är inte alls bra, jag gillar inte mig själv och min personlighet över huvud taget om jag ska vara helt ärlig. Det kanske inte verkar så på utsidan, för jag vågar ta plats och jag har inga problem att prata. Det är mer hur jag är som person som jag inte gillar med mig själv. Det är lite svårt att förklara. Men jag jobbar på att bli nöjd med mig själv, och det börjar bli bättre.

Självförtroendet är sådär. Jag har flera saker jag har att vara tacksam över, en smal näsa, stora läppar, långt och tjockt hår, jag är smal men äter som en flodhäst, jag har långa ben och  smala, långa fingrar med fina naglar. Trots detta är jag inte nöjd över mitt utseende. Jag har ju inte riktigt det "typiska" utseendet. Som jag brukar säga: Om jag skulle vara modell skulle jag nog tillhöra high fashion, runway och haute couture mer än det sexiga och flörtiga victorias secret eller catalog. Många av mina vänner har det "sexiga" utseendet, och jag känner ofta att jag inte får samma uppmärksamhet av killarna. Detta gör att jag blir osäker i mitt utseende, och jag känner mig aldrig 100% fin. Men som alla har så har även jag "fin-dagar" och "ful-dagar". Ibland kan jag känna mig som en 7:a/8:a, och ibland som en svag 2:a. Jag känner mig oftare som en 4:a än en 6:a. Samtidigt som jag inte gillar mitt utseende känner jag att detta tillhör lite tonåren, och desto äldre jag blir desto starkare självförtroende kommer jag få. Just nu förstärker jag mitt självförtroende med kläder och smink. Jag köper lite mer high end märken än vad jag gjort tidigare, och av någon anledning känner jag mig fräschare när jag gör det (tänkte bara poängtera att jag köper alla märkessaker själv, om jag inte får det i present). Det är bara att vänta, och jag vet att det finns någon kille ute i världen som tycker jag är fin ;)

 

 

Är du bra i skolan?

Svar: Ja, det skulle jag säga. Jag har inga problem för att prata inför klassen, jag lämnar alltid in läxor i tid och jag får oftast bra resultat på prov. Mitt lägsta betyg är C, och högsta är A så jag är väldigt nöjd :)

 

Hur kändes det att spela in för 15 och kommer du fortsätta med skådespeleri eller vad man ska säga? :) Svar: Det kändes jätteroligt att spela in 15, eftersom jag själv kollar på det. Ja, jag kommer fortsätta med film och sånt, jag är ju medlem på statist.se så det kommer hela tiden in nya annonser :)

 
Kan du inte göra videos som; whats in my purse? Room tour, eller bara en video när du snackar om dagen kasnke? :)
Svar: Självklart! Tack för tipsen! :D
 
Vad gör du när du har tråkigt? 
Svar: Går in på Youtube och kollar på olika beauty videos, sminkar mig eller så ringer jag någon på FaceTime :)
 
Hur tar du hand om ditt hår? för det är såååå fint! 
Svar: Taack Ester! Jag använder någon Miracle intensive hårinpackning från Loreal (Tror att det är total repair i serien Elvital) varje gång jag tvättar håret. Innan det tar jag det tillhörande shampoot. Efter att jag har duschat tar jag Moroccan oil i längderna och i topparna. Jag använder nästan aldrig värme i håret och jag har aldrig färgat det heller (:
 
Favoritfilm? 
Svar: Har flera favoritfilmer: Mean girls, The hunger games, LOL, Letters to juliet, Stardust och The impossible.
 
Favoritmat?
Svar: Jag älskar grillad fläskytterfilé med färskpotatis eller bakad potatis och bearnaisesås på sommaren haha.
 
Vilka är dina favorit beautygurus på youtube? 
Svar: zoella280390, pixie2woo (Tanya Burr), beautycrush (Sam), missglamorazzi (Ingrid), HelloKatyxo och stilababe09 (Meredith).
 
Kan inte du göra videobloggar med dina kompisar? :)
Svar: Jodå! Jag ska försöka, och jag hade ändå tänkt göra fler "follow me around" så då kommer ni ju se dem!
 
 
När kommer 15 avsnittet sändas som du är med i? 
Svar: Jag vet inte exakt, men om ca. 2-6 veckor. De har inte bestämt i vilken ordning de ska komma än.

 

Vad har du för planer i sommar förutom din Malta resa :) 

Svar: Jag vet inte riktigt vad jag ska göra i sommar, men det finns planer på att jag ska åka till Olivias och Kajsas landställen, och att jag och mamma åker till Grekland i slutet av sommaren. Pappa har även köpt biljetter till Way out west, så jag kanske åker till Göteborg :)

 

 

Ni kan fortsätta ställa frågor, klicka här om ni vill: FRÅGESTUNDEN


Kommentarer
Postat av: Anonym

vad är way out west? XD haha bor på västkusten men vet inte vad det är.. :S

Men vill också bara säga att jag tycker du är sååå himla snygg och söt och fin på samma gång! Tycker du har ett så himla fint utseende, och jag förstår verkligen hur du menar med den första frågan, har lite samma "problem" (kom inte på det rätta ordet), men jag är lite mer blyg framför klassen, då jag inte riktigt trivs med alla, men men försöker också jobba upp min självkänsla och självförtroende. Och det kändes så bra när jag läste det du skrivit för jag kunde verkligen sätta in mig i din situation och du fick mig verkligen på bättre humör, fast jag inte är ledsen elelr nått sånt nu :)

Du är fett ball Agnes, beundrar dig så himla cool :D

2013-04-02 @ 14:14:04
Postat av: Lovisa

Åh kan känna igen mig så himla mycket i det där med självkänslan. Jag är också en rätt så pratig och utåtriktad person men ibland kan jag känna att jag hatar min personlighet och hur jag är! Det mest frustrerande är att jag inte vet om jag borde ändra mig eller om jag bara ska försöka acceptera den person jag är...

2013-04-02 @ 20:03:05
URL: http://eskilsot.blogg.se
Postat av: Anonym

vad heter avsnittet där du är med i 15? :)

2013-04-18 @ 15:48:23
Postat av: Agnes

Oj, läste och kände igen mig med nästan allt (förutom utseendet) till och med youtubers.
Det där du skrev om självförtroende och självkänsla känner jag också och att jag vågar ta plats och är social (älskar att prata) så känns det som att ingen kompis kommer ihåg vilket jag tycker kan vara jobbig. Jag är också smal men äter som en flodhäst och går inte upp ett gram, men jag är lite osäker över det för att jag gillar inte att bli kallad FÖR smal eller ibland om jag har en dålig dag att bli kallad smal överhuvudtaget och eftersom att jag tror att ingen vet att jag är osäker osv så har jag fått kommentarer över min kropp.
Kul att jag kände igen mig så mycket eftersom att jag också heter Agnes.

Svar: Förut hade jag samma problem, jag åt, och åt, och åt, men inget hände med min kropp. Jag var i princip underviktig. Man blir så irriterad på folk som säger att man är för smal. Det är som att säga till någon att denne är tjock. Det verkar som om de inte förstår någonting! Men jag lovar, det kommer snart vara så att du blir lite större. Då menar jag inte stor, men "normal" (hur det nu definieras). Du vet att det är så otroligt vackert att vara smal, tjock, kurvig, whatever. Skit i allt från omvärlden, det är din kropp, du ska vara nöjd med den. Det kommer, jag lovar!
Agnes Hammarlund

2013-07-20 @ 10:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0