Språkresa Malta 2013

Nu hade jag tänkt att skriva lite om de två roligaste veckorna i mitt liv. Det hela började klockan 3.00 på Arlanda den 25 juni. Alla var sjukt nervösa och ingen pratade med någon annan än sin kompis (om man hade någon dvs). Flygresan var kaos. Många mådde skitdåligt (jag inräknad) på grund av att man inte hade sovit något på över ett dygn. Eftersom att vi mellanlandade i Frankfurt kom vi fram till Malta klockan 12. Alltså hade vi rest i 9 timmar.
 
Dagarna gick superfort, verkligen. Gruppen blev tajtare och man hittade sjukt underbara människor. Våran ledare, Carina, var världsbäst. Sedan hade vi en local leader, Shaun. Han var oftast förvirrad, men så jävla skön. En local leader är en extra ledare som bor i Malta och som har koll på hur allt funkar. Skolan var väl okej antar jag. Man lärde sig inte så mycket direkt. Det var mest att sitta och fylla i saker i en bok. Italienarna pratade sitt språk med varandra hela tiden, så det var ju lite pin att sitta mellan två italienare när man gjorde grupparbeten. Jaja, jag gillade ändå vår klass. Vi var 8 italienare, 3 svenskar, 2 norskar, 2 franskar, och 1 dansk.  
 
 
Haha, Shaun och jag.
 
Man hade alltid skola halvdag, och resten av dagen hade man en aktivitet. Oftast var det stranden som gällde. Ibland hade Carina bokat beach club, där bara EF elever får vara. På helgerna var vi lediga och då gjorde vi aktiviteter som tar lite tid. Vi hann med Golden Bay, shopping, stränder, Valletta och den blåa lagunen på ön Comino. Andra aktiviteter som vi gjorde var Mdina (staden) by night, gokart, bada, sola, EF mega party, beach party och sedan alla andra fester.
 
 
 
 
Festerna/discona var oftast jävligt roliga. Det berodde på vilka människor- och hur mycket folk det var där. Ibland kändes det också lite töntigt när alla stod och strula haha. Italienarna körde all in och försökte haffa alla tjejer. De gick vidare, från tjej, till tjej när de hade strulat klart. Första kvällen var nog roligast. Nattklubben som EF hade gjort om till eget var fyllt med skum och alla blev dränkta. Det var sjuuukt mycket folk och alla var taggade. Det var oftast något tema på festerna, som skumparty, byta kön, Hawaii, och sedan kunde man då gå på mega party. 
 
 
Våran värdmamma var hur gullig som helst. Jag och Oliva hade ett sjukt fint rum och eget badrum. Vi var de enda som bodde hos henne, så det var skönt. Vi fick helt okej mat och hon tvättade våra kläder, bäddade, och visade oss hur vi skulle ta oss till skolan med bussen.
 
 
 
Min resa har varit världsbäst. Har träffat underbara människor som jag kommer hålla kontakten med, hade en crush och har mycket fler minnen som kommer vara kvar för evigt. Jag ångrar inte en sekund att vi bokade resan. Börjar redan planera en språkresa nästa år. Dock vet jag inte om det blir med EF, då det är fler killar som åker med STS haha. Annars så har EF varit sjukt bra. Det enda man kan klaga över är hur vi fick ta oss hem från olika kvällsaktiviteter. Ibland blev det lite kaos med de bokade bussarna.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Åh vad kul du verkar ha haft det! Jag och min kompis funderar också på språkresa och vi väljer mellan EF och STS och England eller Malta vi får väl se hur det blir :)

2013-07-21 @ 10:28:45
URL: http://eskilsot.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0